1 Şubat 2010 Pazartesi

Moto GP Almanya 2008

Kayıp giden liderlik
Yoğun yağmur altında koşulan Almanya GP’sinde şampiyona lideri Pedrosa ön taraftaki yol tutuşunu kaybedip düşünce, hem yarış galibiyetini hem de liderliğini kaptırdı

İşler Pedrosa için çok iyi başlamıştı. Pazar sabahı başlayan yağmur, Sachenring’deki yarışın bir Michelin yarışı olacağının habercisiydi. Sıralama turlarında elde edilen ikincilik ve Rossi’nin yedinciliği, geriye sadece Stoner’ın alt edilmesi anlamına geliyordu.

İyi bir çıkış yapan İspanyol, kolayca Stoner’ı geride bırakarak liderliği ele geçirdi ve daha ilk tur tamamlanmadan 2.5 sn fark açmayı başardı. Oldukça rahat görünen ve hiç zorlanmadan farkı artıran Pedrosa, herkesi şaşırtacak bir performans sergiliyordu. İspanyol gerçekten inanılmaz bir yol tutuş yakalamış, Michelin’leri adeta tüm Bridgestone’ları pistten silmişti.

Yedincilikten kalktığı yarışa iyi bir başlangıç yapan Rossi ise ikinci turda takım arkadaşı Lorenzo’yu geride bırakıp dördüncülüğü ele geçirdi. Ardından Dovizioso’yu da geçti ve öndeki ikiliyi yakalama çalışmalarına başladı.

Bridgestone kullanıcılarından Stoner ise önündeki RC212V’yi yakalayamayacağını anlamış, ikinciliğe razı bir görüntü çiziyordu.

Yarış böyle şekillenecek diye düşünürken yağmur tanrısı Michelin’in avantajından pek hoşlanmadı ve kendine kurban olarak Pedrosa’yı seçti. Yedinci tura girildiğinde Pedrosa ilk viraja yaklaşırken her zaman yaptığı gibi frene dokundu, ancak hiç beklemediği bir şekilde ön taraf tamamen yol tutuşunu kaybetti ve kendini yerde buldu. Yarış sonrasında yapılan açıklamalarda oldukça yüksek hızda ve sert şekilde yere düşen Repsol Honda pilotunun sol el parmaklarında kırıklar olduğu belirtildi.
Bu hem galibiyetin, hem liderliğin elden gitmesi gibi, bir hafta sonra yapılacak olan ABD GP’sinde de sorunların devam edeceği anlamına geliyordu.

Pedrosa’nın düşmesiyle ikinci sıraya yükselen Rossi, önündeki Stoner’la arasındaki iki saniyelik farkı kapatmaya çalışsa da bir kez daha Desmosedici’nin üstün gücüne boyun eğmek zorunda kaldı. İlk iki sırayı paylaşan Bridgestone pilotlarının önde yumuşak, arkada orta sertlikteki hamur seçimleri zor şartlar için en doğrusu gibi görünüyordu.

Bu arada gerilerde müthiş bir çıkış yakalayan, ıslak zemin ustası Vermeulen, onyedinci başladığı yarışta, dördüncü giden Dovizioso’yu yakalamıştı. Bridgestone ile yarışan Vermeulen çok geçmeden İtalyan rakibini geride bırakırken, gözüne Rossi’yi kestirdiği mesajını veriyordu. Rossi ile arasındaki 4 sn’lik farkı 1.5 sn’yeye kadar indiren Avustralya’lı, yarışın sonlarına doğru istediği ritmi tutturamayınca farkın açılmasını engelleyemedi. Dovizioso ile kıyasıya bir mücadeleye girişen Vermeulen, bu mücadeleden galip ayrıldı ve takımına bir podyum getirdi.

Yine de sezon, MotoGP’de ilk sezonunu yaşayan Dovizioso için olumlu bir gidişat gösteriyor. Yedi yarış üstüste puan almayı başaran pilot şampiyonada Edwards’ın sekiz puan gerisinde altıncı sırada.

Lorenzo da yağmur tanrısının kurbanlarındandı. Sıralamalarda elde ettiği beşincilikle takım arkadaşı Rossi’yi geçse de yarışa yaptığı kaza, bir yarıştan daha puansız ayrılması anlamına geliyordu. Bu sonuçla Lorenzo giderek liderlikten uzaklaşmaya başladı.

Stoner iyi bir çıkış yakaladı, eski hızına kavuşmuş görünüyor ve şu anda sezonun en çok yarış kazanan ismi. Rossi ise kırmızı tehlikenin farkında ama elinden pek birşey gelmiyor. İtalyan şu ana kadar tüm yarışlardan puan aldı ve liderliği ele geçirdi. Ancak kırmızı İtalyan’ların ne kadar hızlı olduğunu diğer serilerden de iyi biliyor. Sanırım sezonun geri kalanında bu iki pilotun mücadelesini izleyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder