1 Şubat 2010 Pazartesi

F1 Çin GP 2008

Şampiyonluğa 1 kala
Mclaren pilotu Hamilton, Çin GP’sini kazanarak şampiyonluk adına önemli bir adım attı

Japonya’da yaptığı hatalar ve aldığı ceza sonrasında oldukça büyük bir darbe yiyip, medyada sert şekilde eleştirilen Hamilton, Çin’de geçen sezon yaşadıklarından uzak durmak istiyordu. İstemenin ötesinde buna mecburdu.

Haftasonu istediği gibi başladı: Cuma antrenmanlarında her iki seansta da en hızlı isim olurken, Cumartesi Heidfled’in ardından ikinci sırayı alıyordu. Üstelik Ferrari’lerin önünde olması ve aralarındaki fark umut vericiydi.

Sıralamalarda da bir şey değişmedi ve iki Ferrari’nin önünde pol pozisyonunu kazandı. Üstelik Raikkonen ile arasında 0.3 saniye gibi ciddi bir fark vardı. Yoksa deposu mu boştu? Sıralamardan sonra aradaki farkı görünce ‘keşke biraz daha benzin koyabilirdik’ diyecekti. Üstelik Kubica’nın on birinci sırada yer alması bir rakibinin azalması anlamına geliyordu. Polonyalı sıralamardan önce otomobilinin ayarlarında bir değişiklik yapmış ve bu kötü sonuç vermişti.

Yarış onun olacak gibi görünüyordu, ancak öncelikle iyi bir kalkış yapmalı, Japonya’daki hatalarına yer vermemeliydi. Vermedi de... Çok temiz çıkış yaptı ve hemen arayı açmaya başladı. İki Ferrari’nin de ona verecek cevabı yoktu. Haftasonunun sert lastiklerini seçmiş, Ferrari’lerin yumuşak hamurun stratejisine göre çok daha iyi bir denge ve yol tutuş yakalamıştı Üstelik ilk pit stoplara gelindiğinde Massa’dan bir tur sonra, Raikkonen’le ise aynı turda pite girdi. Yani deposu boş değildi, alınan pol pozisyonu otomobilinin ve kendisinin muhteşem performansıyla kazanılmıştı.

Pitstopta sert lastiklerle yoluna devam etmeyi seçti. Bu arada Ferrari’ler de hamur değişikliği yapmış, sert hamura dönmüştü. Ancak İtalyan takımı ne yaptıysa yapsın McLaren’in hızına yetişemedi. Pitten önce 5 saniye civarında olan fark pit çıkışıyla birlikte hızla açılmaya başlamış, Hamilton kendin yarışı kazanacak kadar fark yaratabilmişti.

Şampiyonadaki en yakın rakibi Massa, yarışı üçüncü sırada götürüyor, takım arkadaşı ve Hamilton’ın hızına ayak uyduramıyor ve herkes Ferrari’den ‘gizli’ takım emirlerini uygulamasını bekliyordu.

38. turdaki ikinci pitstoplarda da durum değişmedi: Massa’dan bir tur sonra ve Raikkonen’le aynı turda pitini gerçekleştirdi.

Yarışın bitmesine on tur kala Raikkonen ile Massa’nın arası kapanmaya başladı. Brezilya’lı her turda takım arkadaşıyla arasını istikrarlı şekilde kapattı ve beklenen hamlesini gerçekleştirdi. Artık ikinci sıradaydı ama bu hiç bir şey ifade etmiyordu, çünkü şampiyonluk için Hamilton’ın önünde bitirmesi gerekiyordu Raikkonen’in değil.

İngiliz pilot yarıştaki en hızlı turu da elde ederek Ferrari’lere karşı hem hız hem de psikolojik olarak üstünlük kurmayı başardı.

Massa’nın ikinciliğiyle aradaki puan farkı yediye çıksa da, Brezilya’da Hamilton’ın şampiyon olamaması için Ferrari pilotundan 7 puan az alması gerekiyor. Artık tek yapması gereken ilk altıya girerek gerekli puanları almak olacaktır, çünkü Massa kendi evinde bir kez daha kazanmak isteyecektir.

Sanırım en genç dünya şampiyonu kendini göstermeye hazır, biz de görmeye hazırız. İyi olan kazansın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder