4 Kasım 2010 Perşembe

Fuar güncesi


28-10-2010 Perşembe
Basın ve VIP günü


Fotoğraflar için İlke Taşçı'ya teşekkürler

Saat 12 gibi Autoshow'dayım. Trafik fena değildi, yaklaşık bir buçuk saatte fuar alanına gidebildim. Karşıdan otomobille gelmek için iyi bile sayılır.

12.15
Nissan
İlk durağımız burası. Birazdan basın toplantısı başlayacak, tanıtılacak modeller arasında yeni X-Trail, yeni Micra, Juke bulunuyor.

Juke özellikle dikkatimi çekiyor. İlginç görünüşü, konsepte yakın üretime geçmiş tasarımı, 370Z modelinden alınmış gibi görünen arka farları ve 190 bg’lik 1.6 turbo motoruyla hayli enterasan bir otomobil. Markanın crossover’lara ne kadar geniş açıdan baktığını gösteriyor. Mini Countryman’in rakibi diyebiliriz Juke için. Kabini yer yer dar olsa da, farklı ve dinamik karakteriyle kalbimizde bir yer ediniyor.


12.40
Hyundai
Kırmızı rengi ve büyük gövdesiyle Genesis coupe herkesin ilk gözüne çarpan otomobil. Sadece 2.0 litrelik motor ve otomatik şanzımanla alınabiliyor ama arkadan çekişli olması dikkat çekici.

Bir diğer yenilikse ix20. Burada diğer Hyundai modellerine göre artan kabin kalitesi ve kullanılan parçaları göze çarpıyor. Özellikle baş mesafesinin genişliği dikkat çekici. Yüksek satış rakamlarına ulaşması muhtemel.



13.00
Ford
En çok merak uyandıran model tabii Focus oluyor. ‘Global bir Ford’ mantığıyla bantlardan çıkan Focus bu anlamda gerçekten daha global bir görüntüye, herkese hitap edebilecek bir tasarıma sahip. Sadece sedan versiyonu tanıtılan otomobilin tasarımı Focus’tan çok başka modelleri andırıyor. Ford’un söylediklerine göre özellikle direksiyon sisteminde yapılan değişiklikler otomobilin dinamik özelliklerine çok şey katmış. Paris’te tanıtılan Focus ST ise görünürde yok. Olmadı bu...


13.45
Toyota
Japon üreticinin yeni şehir otomobili anlayışını dile getiren iQ bana kalırsa standın en önemli modeli. Küçücük, 2.9 metrelik gövdesine 4 koltuk sığdıran iQ’nun şanzımanı bile daha fazla yer kazanılmak için ters çevrilmiş ve benzin deposu ön koltukların altına yerleştirilmiş. Otomobilin her tarafında bu tip akıllıca düşünülmüş yerleşim detayları görebiliyorsunuz.

iQ Toyota’ya göre sadece küçük bir otomobil olmakla kalmıyor, küçük otomobil düşüncesini yeniden yaratıyor. İddialı ve çok ama çok akıllıca düşünülmüş bir otomobil.

i-real’da bir diğer yenilik ancak bu bir otomobil değil, kişisel mobilite aracı. Diğer bir deyişle kişisel ulaşıma atılan yepyeni bir adım. Kent parkları ve alışveriş merkezleri gibi kentsel ölçekli mekanlarda kullanılması planlanıyor.



14.45
Volvo
Yeni sahibi Geely altında Volvo’yu ilk fuarında görmek heyecan vericiydi. Öne çıkan modeller tabii ki tamamen yenilenen S60 ve V60. S60 ile farklı bir kullanıcı kitlesi yakalamayı amaçlayan Volvo yetkilileri, ‘çılgın’ sloganıyla bunu destekliyorlar. Oldukça dinamik bir görüntüsü ve sürüşü olan S60, klasik Volvo özellikleri olan güvenlik, kalite ve cool İskandinav havasından da ödün vermiyor.

Ford’dan ayrılıp Çin’li üreticinin bünyesine katılması İsveç’li markanın Ford ile platform ve motor ortak kullanımını nasıl etkileyeceği sorularına ‘Biz kendi motorlarımızı üretiyoruz ve bu böyle devam edecek. Kısa bir süre önce yeni platformlarımızı tanıttık, bunu devam ettireceğiz. Bildiğiniz gibi bir platformun eskimesi için en az 10 yıl geçmesi gerekiyor, dolayısıyla bu şimdilik düşünülmüyor’ cevabı verdiler.

‘Peki R modellerini tekrar görebilecek miyiz?’
‘Bunun üzerinde düşünüyoruz, bu sürekli bizlere sorulan bir soru. Şimdilik böyle bir düşünce olmasa da yakında olabilir.’

Bence olmalı... Kesinlikle bu otomobil bir R modeliyle desteklenmeli... Volvo duyuyor musun beni???


15.00
Alfa
Kesinlikle bir tane Giulietta Quadrifoglio istiyorum! Fiyat/ performans + tasarım + karizma + o jantlar+ o stoplar+ ...



15.30
Fiat
Paris’te tanıtılan motor teknolojisi TwinAir kesinlikle standın yıldızı. Sadece 2 silindirli, turbo ve 900 cc hacminde. 85 bg’lik versiyonu aynı güçteki motorlara göre yüzde 43 (evet doğru okudunuz) daha az CO2 emisyonuna sahipken, aynı performansı veren 1.4 litrelik motora göre yüzde 30 daha az yakıt tüketiyor.

Şimdilik sadece 500’de yer alsa da ileride diğer modellerde de görülecek, Fiat Bravo’da kullanılabileceğini söylüyor ama bu müşterilerin bu sınıfta bu kadar küçük motoru kabul edip etmemelerine bağlı. Polonya’da üretilen TwinAir’ın yılda 400.000 ünite olarak üretilmesi planlanıyor. Bana göre benzinli motorlar için devrim niteliğinde sayılır.

Diğer dikkat çeikici modelse elektrikli Doblo. Elektrik motoru ve ticari aracın birleşimi... İlgi çekici ve heyecan verici bir birliktelik...

15.45
Peugeot
Herkes RCZ’ye göz atsa da 3008 dizel hibrid en önemli model olarak görünüyor. Model yeni olduğu için değil, dizel motorla elektriğin dünyada ilk kez birarada kullanılması açısından. Peugeot bu ikilinin benzin/elektrik hibride göre yüzde 30 daha az yakıt tükettiğini söylüyor. Bu gelecek yıllarda sadece PSA’da değil BMW, Mercedes gibi markalarda da görülecek oldukça önemli bir teknoloji. Çevrecilik adına atılmış büyük bir adım olarak nitelendirilebilir.

Markanın 407 ve 607 modellerinin yerini alacak olan 508 bir diğer yenilikti. Temiz, net ve yumuşak hatlı bir sedan 508. Oldukça büyük ve geniş olduğu söylenebilir, kabin tasarımı çok başarılı ve kullanılan malzemelerin kalitesi dikkat çekici. Göründüğü gibi iyi bir sürüşü varsa, markanın sedan sınıfındaki sıkıntısının önüne geçebilir.



16.10
Honda
‘Teknolojilerimiz’ ve ‘satılan modellerimiz’ olarak ikiye ayrılan Honda standı global anlamda otomobilcilik adına yapılmış en iyi standlardandı çünkü sadece satış odaklı değildi ve markanın nelerle uğraştığını gözler önüne serdi. Özellikle teknoloji kısmındaki CR-Z, Insight ve FCX Fuel Cell modellerini görmek keyif vericiydi.

Hemen söyleyelim Honda CR-Z ve Insight modellerini yıl içerisinde belli adetlerle satışa sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda ikisi de hibrid olan bu otomobillerin ayrımını iyi yapmak gerek çünkü CR-Z hem hibrid hem de sportif bir otomobilken, Insight tamamen aile kullanımına odaklanan bir sedan. Bu da aynı teknolojinin farklı amaçlar için kullanılabildiğini gösteriyor.

CR-Z’nin bir diğer ilginç özelliğiyse dünyanın ilk manuel şanzımanlı hibrid otomobili olması. Eski CR-X modellerine olan tasarım benzerliği ve hibrid teknolojisiyle CR-Z markaya ilginç bir soluk getirebilir.

Paris’teki Jazz Hybrid modeliyse Türkiye’ye gelmemiş. Bunun nedeni pazarın henüz Jazz’ın hibrid versiyonuna hazır olmaması olarak nitelendiriliyor yetkililer tarafından. Evet, Jazz fazlasıyla hibrid bir müzik türüdür, bunu neden daha önce düşünmedim?


16.35
Opel
Ters açılan kapılarıyla Meriva ilk incelediğim otomobil oldu. Bu konsepti sevdim çünkü böylece kullanışlılık fazlasıyla artıyor ve iki kapı arasında oldukça geniş bir yer kalıyor. Ayrıca koltukların arasındaki rayların üzerinde duran ve hem ön, hem de ters çevirdiğinizde arkaya hizmet eden kayar konsol tasarımı gayet başarılı ve kullanışlı. Pratiklik mi? Bence bunu düşünen herkes Meriva’yı incelemeli.

Turbo motorlu Astra GTC konsepti ilk kez Paris’te sergilenmişti ve şimdi burada. Henüz konsept olsa da gelecek yıl tanıtılacak Astra sport hatch versiyonu için bir ön hazırlık GTC. 300 bg gücünde bir OPC versiyonunun olacağı kulağımıza gelenler arasında.

16.50
Citroen
C3, DS3, DS3 WRC, C4, DS4, Lacoste konsepti... Ne ararsanız var Citroen standında. C4 çok hoş görünen bir otomobil ve özellikle kabin tasarımı konusunda çok iddialı.

DS4’se biraz kabarık tavanıyla daha zorlayıcı bir tasarım ama DS serisinin genişlemesi açısından doğru bir adım. Kişiselleştirilebilmesiyle dikkat çekiyor.

En heyecan verici model mi? Tabii ki WRC! Gelecek yılın dünya şampiyonu diyebilir miyiz? Hemen hemen, en azından iki Sebastien’in elindeyken bundan azını beklemek hata olur değil mi?


17.10
Renault
Geniş ve büyük bir stand. Latitude’u görmemek için kör olmak gerek. Gelecek yıl satışa sunulduğunda markanın en büyük modeli olacak, Vel Satis’in yerini alacak ve Renault’ya göre birçok yenilik ve teknoloji barındıracak.

Tasarım olarak biraz tutucu denilebilir. Ön ızgara fazlasıyla Symbol modelini andırıyor, yenilikçi değil ama taze. Vel Satis’in yerini alacağı için şimdiden başarılı olacağını söyleyebiliriz, Peugeot 508 dikkatli ol!

17.30
Mini
Countryman kesinlikle çok farklı bir Mini modeli. Yüksek, dört tekerlekten çekişli ve dört kapılı. Türkiye’de dizel otomatiği satılmıyor çünkü bu seçenek sadece 2.0 litre dizelde var. Markanın müşteri kitlesinin genişlemesi için çok önemli bir model. Vasat plastik kalitesinin geri dönüşümle malzeme kullanımından kaynaklandığını öğrenmemiz rahatlatıcı.

Ayrıca bildiğiniz gibi Mini’nin WRC’ye geri dönüşünü de temsil ediyor. Peki WRC nerede? Burada yok...



17.50
Ferrari
AaaahhHHH! 599 GTO’nun önü bize bakıyor. Yanlış, yanlış! Arkasını çevirmelisiniz, o fetişist egzozları ve difüzörü görmek istiyorum ben!


18.15
Rolls Royce

Oturma odası gibi bir arka koltuk ve kapı içi şemsiyesi...

18.20
Jaguar
Yeni XJ çok etkileyici ama ahşap kaplamaları değil. Alüminyum altyapısı ve iddialı 3.0 litrelik dizeli artı özellikleri, hatta dizel motorlu uzun aks mesafeli versiyonun, 5.0 lt motorlu kısa aks mesafeli versiyondan ucuz olması ilginç.

Bu arada markanını gelecekte bir ihtimalle BMW motorlarını kullanacağı söylentilerine bir son verildiği kulağımıza geldi. Ne diyelim, üzüldük...

18.30
Aston Martin
Güzel otomobiller, karizmatik marka. DBS’in dikiz ayna kalitesi hayal kırıklığı olsa da difüzörünün yarattığı seksi görünüş birçok şey için yeterli... Rapide’in arka koltuğu dünyanın en klostrofobik, en çok kendinden söz ettirecek koltuğu...

18.56
Range Rover
Marka yeni pazarlara açılıyor ve bunu Evoque ile görüyoruz. Tek kapılı bir SUV mi desek yoksa yüksek bir hatchback mi? Herşeyden önce bir Range Rover demek en doğrusu...


19.15
Mercedes
SLS’in içerisinde Alişan ile konuşuyoruz:
‘Ne kadar ilginç bir A sütunu tasarımı değil mi? diyorum.
‘Evet, sanki ters tasarlanmış gibi. Üzerimize geliyor ama çok ilginç de bir hava yaratıyor otomobilin içinde. Direksiyon, malzemeler, işçilik herşey muhteşem görünüyor.’

Kapıları kapatıyoruz, artık yola çıkmaya hazırız.
‘Pardon, işlemleri sonlandıralım, alıyoruz!’

19.30- 20.30
Bu bir saat klasik Amerikanları incelemem ve GT500’ün içinde kendimden geçmemle geçti. İptalim... Ona bir mektup yazdım, Çarşamba vereceğim...

20.30
Audi
Mini’ye rakip olan A1 heyecan verici. Küçük ve başarılı bir paket ama rakibine göre fazla mütevazi, en azından kabin konusunda öyle. Başarılı olmak istiyorsa çok iyi bir sürüşe sahip olmalı ki edindiğimiz bilgiler bu şekilde olduğu yönünde.

Kişiselleştirilmeli ve farklı özellikle donatılmalı aksi halde kolaylıkla küçük A3 damgası yiyebilir.


20.50
Seat
Cupra’ların ve Bocanegra’nın hemen yanındaki tamamen yeni Alhambra ilgi odağımız. Kayan kapıları ve bir basışta çocuk koltuğuna dönen arka koltuklarıyla farklı olmayı başarıyor. Ayrıca üçüncü sıra koltuğu da beklediğimizden çok daha geniş.

21.00
VW
Jetta tanıtımı. Temiz yaklaşım, minimalist çizgiler ve 1.2 litrelik TSI motor. Jetta her zamanki gibi aklı başında ve iddialı.

Golf R’daki koltuklar neden Scirocco R’da yok? Polo GTi ise eskisine göre fazla sakin görünüyor. Halbuki ekose desenli koltukları öyle olmadığını gözler önüne seriyor...

Al Di Meola konseri olduğunu öğreniyoruz. Güzel bir bardak votka, kokteyl ve prova yapan bir Al Di Meola. Ardından muhteşem bir konser. Daha ne olabilir ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder