20 Aralık 2010 Pazartesi

Autochronicles yılın en iyileri

Yapmanız gereken şey çok basit: En iyisi olduğunu düşündüğünüz otomobil, pilot, motor ve yazıyı seçmek ve oy vermek. Sizlere yardımcı olmak için adayları tek tek inceledik. İsterseniz bir göz atın, isterseniz hemen yan tarafta bulunan kutucuklardan oyunuzu verin. Başlıyoruz!

En iyi otomobil

1 Mercedes SLS

Kuşkusuz en çok göze hitap otomobillerden biri. Martı kanadı şeklinde açılan kapılar, hafif retro kokan modern tasarım ve muhteşem bir motor. İster 56 yıllık geçmişe sahip bir konseptin modern dünyaya uyarlanması, ister AMG’nin kendi başına geliştirdiği ilk otomobil olarak tanımlayın... Etkileyici ve kesinlikle büyüleyici...

2 Ferrari 458 Italia

Ortadan motorlu giriş modeli Ferrari, bugüne kadar üretilen en teknolojik otomobillerden biri. 570 bg gücü ve akıllı elektronik sistemleriyle pistte Enzo ve 430 Scuderia’dan bile hızlı. Aynı zamanda Ferrari’nin ürettiği ilk ortadan motorlu, çift kavramalı şanzımana sahip model. 4.5 litrelik motoru, litre başına ürettiği 127 bg güç ile atmosferik motorlar arasında verimlilik anlamında dünya rekorunu elinde bulunduruyor. Garip bir tasarımı olsa da ölümcül derecede hızlı olduğunu söylemeliyiz.

3 Ferrari 599 GTO


Evet bize göre en fetişist arka tasarıma sahip otomobil 599 GTO. 599 GTB üzerine üretilen ve yılın başlarındaki 599 FXX modelinin teknolojik özelliklerine sahip otomobil tam olarak 670 bg güç üretiyor ve Ferrari’nin bugüne kadar ürettiği en hızlı yol otomobili unvanını elinde bulunduruyor. Arzu edilebilirlik anlamında en karşı konulamaz adaylardan biri olduğunu söylemeye gerek yok. Tercihimiz mi? Rosso Corsa kırmızı gövde rengi, karbon görünümlü tavan, beş noktalı emniyet kemerleri, takla barı, olabilecek her noktada karbonfiber detaylar ve yarış koltukları...

4 Porsche 911 GT3 RS

En sevdiğimiz, en saf Porsche modeli. Yıllar geçtikçe güçlense de manuel şanzıman kullanmaya devam etmesi en çekici özelliği. Bu modelle birlikle ilk defa GT3’ten farklı motor (435’e karşılık 450 bg) gücüne sahip oldu. Pistte Ferrari 458 kadar hızlı ve bu bile ne kadar başarılı bir mühendisliğe sahip olduğunu kanıtlıyor. Takla barı, beş noktalı emniyet kemerleri, yangın söndürücü tüpü, olabildiğinde Alcantara kaplama, ses sistemi ve navigasyon gibi ‘gereksiz’ donanımlardan arınmış kabin içi ve o muhteşem kabin kokusuyla bir tane isteyebiliriz...

5 Porsche 911 GT2 RS

Bugüne kadar üretilmiş en güçlü ve vahşi 911 modeli: Tam 620 bg gücünde ve arkadan çekişli. Nürburgring’i 7:18 gibi bir sürede dönecek kadar hızlı. Bu seri üretim modeller arasında bugüne kdaar atılmış en hızlı turlardan biri. 0-100 km/s 3.5, 0-160 km/s hızlanmasıysa sadece 6.8 saniye. 0-200 km/s içinse 9.8 saniye yeterli oluyor. En güzel olmasa da korkutucu derecede hızlı ve vahşi bir 911. En iyi olmayı hak ediyor.

6 Lexus LF-A

Lüks bir otomobil üreticisi süper spor yaparsa nasıl olur? Cevap: LF-A gibi olur! Yani sıradaşı, beklenmedik şekilde etkileyici, hızlı ve kendine has. Başka bir gezegenden gelmiş gibi görünen LF-A’nın en etkileyici değeri hızlanmaya ilgili değil, motorunun rölantide 9000 d/dak’ya kadar sadece 0.9 saniye içinde çıkabilmesi. Bunu bir düşünün ne kadar inanılmaz olduğunu göreceksiniz. Muhteşem bir motor sesi, 9000 d/dak’ya kadar kesintisiz devirlenme, 3.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma ve 500 adetlik üretim. Yollarda görecek kadar şanslıysanız hemen gidip bir piyango bilet almanızı öneririz...

7 Lamborghini Gallardo Superleggera

LP560-4 versiyonuna göre 100 kg daha hafif ve 10 bg daha güçlü. Her zaman düşlediğiniz Gallardo modeli değil mi? 570 bg gücü, 3.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanması, 330 km/s’lik maksimum hızıyla fazlasıyla korkutucu olduğu doğru. Karşı gelinemez cazibesi ve ön- arka tamponlar, ön splitter, difüzör, kanat gibi detaylarda yer verdiği karbonfiber parçalarla her türlü fetişist beklentileri karşılıyor. İnanılmaz bir motor sesi var ve olağanüstü görünüyor...

8 Nissan Leaf

Diğer süper sporlara göre çok sıradan gibi mi görünüyor? Belki öyle ama Avrupa’da Yılın Otomobili 2011 ödülünü aldığını söylememiz gerek. Bu otomobil dünyası için çok önemli bir şey çünkü tarihte ilk defa tamamen elektrikli bir otomobil bu ödülü aldı. Ipod ile uyumlu olan arayüzü ve kullanışlı olması gibi özellikleriyle öne çıkıyor. Elektrikli otomobillerin önünü açabilir, otomobil dünyasını tamamen değiştirebilir. İleriye doğru atılmış büyük bir adım olarak nitelendirebiliriz.

En iyi pilot

1 Sebastian Vettel (F1)

Yaptığı acemice hataları bir kenara bırakırsak en genç dünya şampiyonu unvanını ele geçirmesi kuşkusuz en etkileyici özelliği. Pilotaj olarak hata yapabilen ve değişken olmayan bir stili var. Sıralama turlarında olağanüstü hızlı ve her şartta otomobilden maksimumu çıkartabiliyor. Gridin en hızlı otomobiliyle şampiyon oldu evet ama ilk galibiyetini oldukça sıradan birotomobil olan Toro Rosso ile kazanmıştı.

2 Sebastien Loeb (WRC)

WRC’de rekorları altüst eden ve tarih yazan bir isim. 7. kez üst üste elde ettiği şampiyonluktan sonra bile sezon içinde yarış kazanacak kadar disiplinli, takım değiştirmeyi düşünmeyecek kadar sadakatli. Söylenecek fazla şey yok, o WRC’nin en iyisi...

3 Sebastien Ogier (WRC)

Citroen Junior takımında sezona başlasa da elde ettiği galibiyetle sezon içinde fabrika takımında Dani Sordo’nun yerini aldı ve bunu da ikinci galibiyetiyle süslendirdi. Geleceğin Loeb’ü olarak bakılıyor kendisine. Sezonun son rallisindeki hatasıyla şampiyonada ikincilikten dördüncülüğe düşse de tecrübe kazanması halinde yenilmez olacağı belli. Hoş geldin ‘diğer’ Sebastien...

4 Valentino Rossi (MotoGP)

Sezon başında elde ettiği galibiyetle ne kadar iddialı olduğunu gösterse de yaptığı kaza omuzunu kırmasına ve 4 yarış kaçırmasına neden oldu. Yine de kalan yarışlarda toplarlamaya çalıştı, ağrıyan omuzuyla bir yarış daha kazandı ve kariyerinin en kötü sezonunda bile şampiyona üçüncüsü oldu. Yamaha ile son yılında şampiyon olamasa da o her zaman en iyi...

5 Jorge Lorenzo (MotoGP)

Rossi’nin gölgesinde kalan bir diğer isim olarak görülüyorken, takım arkadaşının kazasından iyi bir şekilde yararlandı ve çok kolay bir şampiyonluk elde etti ve böylece İspanyol’ların uzun yıllardır Pedrosa’dan beklediği şampiyonluğa Lorenzo uzandı. Bu sezon 9 galibiyet ve 7 pol pozisyonu kazandı. Çok hızlı ama takım arkadaşı iyiyse kendini pek gösteremeyen, bazen çok sıradangörünebilen bir isim.


6 Kenan Sofuoğlu (SuperSport)

Uluslararası arenadaki tek motorsporları şampiyonumuz. Bu sezon, kariyerinin ikinci Super Sport şampiyonluğunu kazandı ve tüm yarışlarda podyumdaydı. Üstelik gelecek yol Moto2’de yarışacak. Şampiyon olmasının yanısıra Moto2 sezonunun son iki yarışında gösterdiği muhteşem performanslarıyla ne kadar iddialı olduğunu gözler önüne serdi. Kesinlikle yılın en iyi pilotlarından biri.

7 Michael Schumacher (F1)

7 kez dünya şampiyonu olan efsane ismin geri dönüşü beklendiği gibi parlak olmadı ve Schumacher kariyerinde ilk defa bir sezon sonunda takım arkadaşının gerisinde kaldı. Kurnaz galibiyetlerindense Macaristan’da Barrichello’yu duvara sıkıştırmasıyla gündeme geldi. Etkileyici değildi ama belki birileri için yılın en iyi pilotlarından olabilir...

8 Fernando Alonso (F1)

Abu Dabi’de şampiyonluğu dramatik bir şekilde kaçırmış olsa da otomobili geliştirmesi ve elde ettiği 5 galibiyetle gridin en iyilerindendi. 47 puan arkadan gelip, Ferrari’den çok daha hızlı olan bir otomobile karşı böyle bir mücadeleye girdiği için en iyi olmayı hak ediyor.

En iyi motor

1 Bugatti Veyron Super Sport

8.0 litre, 4 turbo, 16 silindir, 1250 bg güç 1500 Nm tork. Teknik değerler açısından belki en iyi ama turbo olması ve zaten var olan bir motor üzerine bunların eklenmesi anlamında bize göre en iyi değil...

2 Lexus LFA


9000 d/dak’ya kadar çıkabilen ve 4.8 litre hacmine rağmen 555 bg güç üreten bir makine. V10 silindirli olması ve olağanüstü sesinin yanısıra tamamen kendine özgü bu motor kesinlikle yılın en iyilerinden biri. Unutmadan; rölantiden 9000 d/dak’ya sadece 0.9 saniyede çıkıyor! Gulp...

3 Ferrari 458

Verimlilik şampiyonu: Litre başına 127 bg, 4.5 litre hacim ve 570 bg maksimum güç. Direkt enjeksiyonu nedeniyle ses olarak eski Ferrari V8’leri gibi etkileyici olmasa da yılın en iyisi olmayı hak ediyor.

4 Mercedes SLS

6.2 litre atmosferik V8. 571 bg gücünde, tamamen elle üretilmiş. İkinci dünya savaş uçakları gibi ses çıkartıyor ve çok esnek. Yılın en büyük hacimlilerinden biri. Sadece sesi bile en iyi olması için yeterli...

5 Porsche 911 GT3 RS

3.8 litre hacminde, 450 bg gücünde, atmosferik. Devirlenmeyi seven, 8500 d/dak’ya kadar çıkabilen, boxer 6 silindirli bir ünite. Litre başına 118 bg güç üretiyor ve atmosferik olarak seri üretim otomobiller arasında en güçlü 6 silindirli makine unvanına sahip.

Autochronicles’da en sevdiğiniz yazı

Yıl içerisinde en çok akılda kalan yazımız hangisi?

1 Pekin'den Paris'e

http://autochronicles.blogspot.com/2010/10/10-10-2010-pekinden-parise.html

2 LeMans 1955

http://autochronicles.blogspot.com/2010/12/wwwi-motoringcom-lemans-1955.html

3 GT 500’e mektup

http://autochronicles.blogspot.com/2010/10/gt500e.html

4 Apeks noktası Şubat 2010

http://autochronicles.blogspot.com/2010/03/apeks-noktas-evo-dergisi-subat-2010.html

5 Hyundai Santa Fe gezi yazısı

http://autochronicles.blogspot.com/search/label/Hyundai%20Santa%20Fe

6 Diğer (hangisi olduğunu belirtirseniz seviniriz...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder