3 Ağustos 2010 Salı

03- 08- 2010 Ford Fiesta

Kullanılan otomobil: Ford Fiesta ST 2006

İnsanın kendi otomobili olsa bile kullanınca keyif veriyor bu ‘hot hatch’ler. Yol tutuşları, performansları, agresif karakterleri bir başka oluyor...

Bir süredir Hyundai i20 (yakında yazısını göreceksiniz) ile birlikte yaşamaya alışmıştım, bu yüzden biraz olsun yabancı geldi koltuğuna ilk oturduğumda ST’m bana.

Debriyaj mı? Sert. Direksiyon mu? Ağır. Motor mu? Güçlü... Eh ne de olsa bir ST’nin direksiyonundaydım. Çok değil sadece 2 dakikamı aldı alışmam. Şanzımandan gelen vınlama sesi ve egzozun ısındıktan sonraki patlamaları gerçek bir otomobil kullandığımı hissettirdi bana. Sessiz sedasız yol alıyorum kaç gündür i20 ile, neler olup bitiyor, yolda ne gibi pürüzler var hiçbir şeyden haberdar değilim. Ne güzelmiş ST böyle, gerçekten özlemişim...

E bir de işin güzel yanı var: Mercedes ve BMW kullanıcılarının sinirlerini kaldırma potansiyeliniz. TEM’de önümde hızlı bir şekilde yol alan BMW 528i’nin dibine kadar girip, genelde kendilerinin yaptıkları gibi selektör yapıp yol istedim ama Beemer kullanıcısı böyle şeylere alışık değil herhalde ki yol vermektense gaza basmayı uygun gördü. Ama bilmiyor ki, arkasındaki otomobilin şanzımanı kısa, ağırlığı sadece 1060 kg... E iş böyle olunca da tabii ki 528i’nin 193 bg gücündeki 6 silindirli motorunun bir anlamı kalmıyor.

Yanından geçerken şaşkın bakışlarını görmeliydiniz 528i sürücüsünün. Eninde sonunda yanından geçen bir Fiesta’ydı...

Bundan sonra bir de TEM’deki Bostancı sapağına sağlam bir giriş yaptık. ST’nin en büyük özelliği iyi yol tutuşudur, ki ben de bunu sonuna kadar kullandım. Üçüncü viteste girip, dördüncü vitesin ortalarında ‘yonca’ şeklini bitirip ikinci köprü yoluna bağlandık. Lastiklerimizden fazlasıyla ses geliyordu, bense erken gaz açmıştım ama ST hiçbir şekilde önden ya da arkadan kaymadı. Sadece yola yapışmakla meşguldü. Sanki onu özlediğimi anlamış gibi, beni üzmek istemiyordu.

Çok keyifliydi ST bu gece. Şimdi sessiz sedasız uyuyor otoparkındaki yerinde...

1 yorum:

  1. lütfen kurallara uyalım, uymayanları uyaralım + 205 GTI rullaz...

    YanıtlaSil